jump to navigation

Jimmie Åkesson i TV4 03 maj 2008

Posted by imittsverige in Jimmie Åkesson, Sverigedemokrat, Sverigedemokraterna, sd, sdblogg.
trackback

sd´s Jimmie Åkesson i TV4 i morse
Lugn och sansad som vanligt.
Jimmie kan ni också höra i Ekots lördagsintervju imorgon – sänds på lördagar i P1 12.55 med repris 19.03.
UPPDATERING 3/5:
För några veckor sen sände Radio Stockholm direkt från en tunnelbanestation i västra Stockholm, där SL nu försöker stoppa hoten mot sin personal. En spärrvakt berättade bland annat hur han ”en halvtimma tidigare hade hotats av en mörk kille, som tog sig genom spärren utan att betala”.
I senare nyhetsinslag var ordet mörk bortklippt.
Friserar verkligheten
-Jag förstår inte varför, undrar Bengt-Olof Johansson, flitig radiolyssnare. Det gör ju oss lyssnare bara misstänksamma om journalister friserar verkligheten på det sättet. Vad klipps i så fall bort i andra fall?
P1 lördag 15.35, söndag kl 12.00

Kommentarer

1. astrid - 02 maj 2008

usch att sd går framåt…

2. Anonymous - 02 maj 2008

Går de verkligen framåt ?

3. Johan-Erik - 03 maj 2008

I början av inslaget:

Lägg märke till att TV4-reportern dra bort mikrofonen innan Jimmie Åkesson har hunnit svara.

4. Ej PK - 03 maj 2008

johan-erik sa…

“Lägg märke till att TV4-reportern dra bort mikrofonen innan Jimmie Åkesson har hunnit svara.”

Vistte du inte att sådant beteende kallas för svensk demokrati och yttrande frihet, haha…

5. Galenzo - 03 maj 2008

Astrid,

Helt underbart att SD g�r fram�t.

Fram f�r restriktivare invandring. St�ng g�rna gr�nserna i 10 �r fram�t. Ingen anh�riginvandring fr�n mellan�stern. Begr�nsa islams utbredning kraftigt; d�ri ligger n�mligen hotet mot det fria v�st as we know it. Inte idag eller imorgon men var s� s�kra, i en n�ra framtid om vi inte s�tter stopp redan nu.

Finns mycket mer vi kan g�ra. Till stora delar kopiera Danskt Folkeparti’s krav och �tg�rder.

Med kraft s�tta �t alla kriminella ligor tex, b�de de fr�n M� och Balkan som r�nar, sl�r ner, m�rdar, smugglar varor/m�nniskor/trafficking, skimming/lurar v�ra stackars �ldringar m m

Alla illegala (som f�tt avslag redan en g�ng) som nu sjukt nog f�r gratis v�rd i Sk�ne, ska letas upp och utvisas. G�rna en hemsida/blogg som tar emot tips om var de �r. Tipsen g�r direkt till polisen som verkst�ller.

�nskar av hela mitt hj�rta att svenskt medborgarskap ska kunna rivas upp trots p�skrivna internationella avtal. Det g�rs redan i Danmark.

Tuffa krav p� de som kommer hit.

Det ska kosta i blod svett och t�rar innan man f�r ett medborgarskap eller ens visat sig vara v�rdiga uppeh�llstillst�nd.
Vilket betyder sekul�rt t�nkande, acceptans av v�ra lagar/regler, normer, sociala koder, beteende, v�r fria livstil, grundlagsskyddet g�llande tryckfrihet/yttrandefrihet (ex. satir i all sin fria form eller som konstn�rliga uttryck p� en galleriv�gg)

I dagsl�get �r det inte mycket kompetent intresserad arbetskraft med j�vlar anamma som vi f�r hit, utan det �r i princip analfabeter vars kulturer st�r still p� medeltiden.

De som bara vill utnyttja det naiva Sveriges genom v�rt gener�sa socialskydd och icke samk�rande register myndigheterna emellan g�llande bidragsfusket. Som dessutom utnyttjar systemets svagheter p� en kriminell basis.

I klartext:

en del invandrargrupper �r hj�rtligt v�lkomna hit – andra �r det INTE. Och det �r dem vi ska ha ut ur landet igen eller �tmoinstone begr�nsa kraftigt.

Till Anonym,

SD fick 4,4% i demoskops feb.-m�tning. Men det v�gar inte media redovisa.

M�nga v�ljare fr�n S och M �r fed up p� m�ngkulturens baksidor, och retar sig p� att partierna inte stramar �t �nnu h�rdare. De g�r �ver till SD. 15% av M kan t�nka sig SD. 10% av S kan t�nka S.

Det s�ger en hel del om tillst�ndet i landet. Ett Sverige i totalt kaos, p� v�g mot fullst�ndigt haveri om inga radikala f�r�ndringar kommer till st�nd.

Media (d�r 80% r�star till v�nster)har ett lika stort ansvar i detta. De f�rvanskar, m�rkar, d�ljer, manipulerar, fabricerar, vinklar konstant.

Vidrigt!

Otur f�r dem att bloggsf�ren ger dem nu ett kompakt motst�nd :D

Finns hur mycket som helst att g�ra f�r att f� landet p� friska f�tter igen. Men v�gen dit �r l�ng..tack vare kaosets utbredning de sista 20 �ren genom en ansvarsl�s politik av i huvudsak S/Mp/V men ocks� delar av M p� 90-talet. Dessv�rre �r Dhimmifeldt ocks� skyldig n�r han glatt b�jer sig f�r imamers krav (f�rt�ckta hot)genom s� kallad “dialog”. Alla dessa �r s� livr�dda att bli kallade rasister att de d� hellre b�jer sig f�r en medeltida livstil vilket �r det sista vi beh�ver i detta landet, n�r vi kommer s� pass l�ngt p� alla de s�tt i utvecklingen.

V�ra bloggar l�ses dagligen av myndigheterna, media och makten. Det vi uppm�rksammar ger avtryck, inget tvivel om den saken. Men det r�cker inte. Vi m�ste ha en politisk kraft som styr upp det och d�r kommer ex. SD in i bilden.

‘Nuff said

6. Galenzo - 03 maj 2008

Har ingen aning varför Google Blogger nu inte känner av ÅÄÖ i förra posten

Inte mitt fel alltså. Hoppas det går att utläsa ändå

7. Johan-Erik - 03 maj 2008

Galenzo,

Det kan bero på vilken kodning som du har inställd i din webbläsare.

Jag har inställd Unicode (UTF-8) och det funkar bra till Blogger.

Om du har Internet Explorer 7 så ändrar du i menyn: Sida/Kodning och välj Unicode (UTF-8).

Det är mycket möjligt att det även kan fungera om du ställer in “Välj automatisk” i webbläsaren.

8. Johan-Erik - 03 maj 2008

Galenzo,

Du vet väl att man kan ta bort inlägg här (om man har loggat in förstås)?

Du har ju loggat in ser jag, så du kan ta bort ditt inlägg.

Fast kopiera först ditt inlägg här innan du tar bort det. Men då får du korrigera tecknen som ska vara Å, Ä och Ö, såvida du inte har skrivit och sparat inlägget i datorn. Då kan du ju kopiera därifrån och slippa korrigera.

9. Johan-Erik - 03 maj 2008

Ej PK,

“Vistte du inte att sådant beteende kallas för svensk demokrati och yttrande frihet, haha…”

Ha ha! Jodå, visste jag det. Vill bara att andra skulle uppmärksamma vad reportern gör. :)

10. rim - 03 maj 2008

Jimmie var mycket bra i lördagsintervjun. Dock var det en töntig intervjuare som var fixerad på Zlatan och det svenska.

11. astrid - 03 maj 2008

men vi måste fortfarande ha i åtanke att det SD står för är FRÄMLINGSFIENTLIGHET. och med främslingsfientlighet innebär det fientskap måste alla icke-svenskar. och sådant inhumant och idiotiskt kan iaf inte jag ställa mig bakom. man kan inte dra alla invandrare bakom en kam när det är den muslimska andelen som är problemet.

12. Fröken Sverige - 03 maj 2008

Du har FEL, Astrid! Jag upprepar det jag svarade innan med:

astrid: Du vet uppenbarligen inget om sd, som du uttalar dig? Du borde kanske läsa på lite.

Så ska du se att sd vill att folk som INTE VILL assimileras i det svenska samhället och INTE VILL följa svenska lagar, ska flytta tillbaka till sina hemländer.

Det finns gott om invandrare i sd. Valet 2006 hade de mer invandrare på valbara platser än de flesta stora partierna.

Här är några invandrare i sd.

-Samuel Älgemark är han som bytt namn och är ex-muslim från Iran. Sitter i kommunalfullmäktige.

-Anna Hagwall är från Ungern sitter i sd´s styrelse och har hand om kvinnofrågor med.

-Dragan från forna Jugoslavien, som har blogg med: http://dragansd.blogspot.com/

-Michael Zand sitter i kommunalfullmäktige i Halmstad och är från Iran.

-Zvonko Borcic, född i Kroatien och SD-ledamot i kommunfullmäktige i Landskrona.

-Margareta Lehtimäki, född i Finland och aktiv inom SD i Bromölla

-Kaarina arbetar halvtid på Sverigedemokraternas kansli och jobbar halvtid som egenföretagare. Kaarina är född i Sverige, med en mamma från Finland och en pappa från Estland

/FS

13. Johan-Erik - 03 maj 2008

Jag instämmer förstås med FS, Astrid du har fel!

Du har FEL när du påstår att SD står för främlingsfientlighet.

Du bör läsa på SD:s principprogram innan du slänger ur dig en massa felaktiga saker om SD.

Vill du inte läsa SD:s principprogram så ska du inte heller uttala dig om partiet och göra påstående som är tagna ur tomma intet.

14. Galenzo - 03 maj 2008

Första av två poster, vilka är så bra att man måste sprida dem. Skrivna av två skribenter på SVT Debattforum:

“Svenskar är inga övermänniskor. Enligt min uppfattning är personer som har svenskt medborgarskap, som kan tala och skriva på svenska, som åtminstone respekterar svensk kultur och åtminstone på något vis deltar i den,-svenskar. Dessa personer kan vara ateister, agnostiker, judar, katoliker, ortodoxa kristna och personer som har andra religioner. Sekulära muslimer kan även ingå i denna stora grupp, som omfattar grundläggande värderingar om mänskliga rättigheter.

Däremot har vi ett problem med de troende muslimerna. Har man islam och Muhammed som främsta rättesnöre, och drömmer om en sharia-baserad värld, demonstrerar utanför Nerikes Allehanda och kräver stopp mot kritik av våldsmannen Muhammed har man ingen grundläggande känsla för det Sverige, som vi har i dag och som vi svenskar önskar utveckla för framtiden.

Då vill man ha och verkar för ett samhälle, som jag definitivt inte vill ha, och det är där det är dags att sätta stopp. Vi ska inte ha imamer som tilåter kraftigt judefientliga band i moskéerna eller Saudi-sponsrade mosképrojekt i Sverige. Vi ska inte tillåta små flickor gå i slöja, innan de själva i tonåren kan ta ställning till om de vill det eller inte.

Ideologier som bygger på brutala härskares idéer är inte endast fel i extremisters händer, utan de är fel även bland till synes fredliga människor, som fötts in i ideologin.

Sverige och hela världen måste säga ifrån. Det är inte flyktingar vi ska säga nej till, utan det är vissa flykting- och invandrargruppers åsikter.

Vill de inte lämna sina åsikter ska de enligt min mening inte vara välkomna i något demokratiskt land.”

15. Galenzo - 03 maj 2008

Post Två:

“Vänsterliberal tycker att det fungerar bra med invandringen i dag. Det kan ifrågasättas milt sagt. Vi har segregerade enklaver med mycket hög arbetslöshet och kriminalitet. Jag sticker ut hakan och hävdar att en stor del av problemet är att vissa invandrargrupper inte vill integreras, de sluter sig inom sina egna etniska grupper och odlar ett vi och dem tänkande. Hmm.. nu blir jag väl kallad nazist igen…

Invandringen i dag är så pass stor att det inte ens går att ordna bostad åt alla. I stället trängs flera familjer i samma lägenhet. Vidare borde det vara självklart att de som väl har fått uppehållstillstånd ska försörja sig själva.

Hur ska Sverige kunna hysa och försörja alla som far illa ute i världen? Välfärdssamhället kan inte tåla hur mycket som helst. Men föreställningen att Sverige ska rädda världen är inte begränsad till flykting- och invandrarfrågan, ett annat exempel är klimatfrågan. Den politiska och mediala eliten verkar ha tappat verklighetsförankringen.

En annan sak som media och opinionsbildare alltför mycket blundar för är kulturskillnaderna. Eller kanske inte blundar för utan bortförklarar in absurdum. Ta den s.k. hederskulturen som exempel.

I samband med mordet på Fadime hävdade t.ex. Jan Guillou på fullt allvar att den problematiken även fanns bland svenskar. Ett rent huvudlöst påstående. Andra påstod att hederskulturen även fanns i Sverige för ett par generationer sedan. Det ställer jag mig starkt tvivlande till. Min mormor kunde i vart fall gå ut och dansa utan att riskera sina manliga släktingars vrede. Jag har heller aldrig hört talas om att en svensk kvinna mördats av sin far eller bror för att hon “vanärat” familjen genom att själv bestämma över sitt liv.

Nu menade Guillou och co att svenska mäns mord på sina fruar, sambor eller flickvänner är hedersmord. Inte bara den gamla rödvinssocialisten Guillou kallade dessa mord för hedersmord och det hördes knappt några invändningar mot påståenden att svenskar begår hedersmord. Märkligt nog.

Bara för några veckor sedan skrev Metros kriminalreporter Stefan Wahlberg en kolumn där han drog samma slutsats och yrade om svenska hedersmördare och evangelisk-luthersk patriarkal moral. Det sista får en att undra om Wahlberg tror att det är år 1908 eller rentav 1808 i stället för år 2008.…

Hursomhelst, det finns flera skillnader mellan en svensk hustrumördare och en hedersmördare från Mellanöstern. För det första är offret i ett typiskt “hedersmord” syster eller dotter till förövaren, inte hustru eller partner.

Finns det överhuvudtaget några fall där en svensk man mördat sin syster eller dotter med motivet att hans manliga “heder” hotats av att den kvinnliga släktingen umgåtts med män som inte godkänts av familjen? Själv har jag i alla fall som sagt aldrig hört talas om det.

För det andra är den typiska svenska hustrumördaren en missbrukare med psykiska problem (detta enligt BRÅ:s statistik) som ensam planerar och begår sitt brott. I den mån det överhuvudtaget förekommer någon planering. Hans handling, vare sig det är mord eller “bara” misshandel, bemöts heller inte med den minsta förståelse från släkt och vänner. Tvärtom.

Däremot är hedersvåld en följd av omgivningens (d.v.s. klanens) krav på att unga kvinnor fogar sig efter männens regler. Såvitt jag förstått sker hedersmord oftast i samförstånd mellan flera manliga släktingar, till skillnad från svenska hustrumord. Detta om hedersmord, som trots att de inte numera mörkläggs av media ändå är ett utmärkt exempel på hur media sätter politisk korrekthet framför objektivitet.”

Credit till “Kritisk tänkare” och “Marc”

Lysande inlägg!!

16. Johan-Erik - 04 maj 2008

Galenzo: “Invandringen i dag är så pass stor att det inte ens går att ordna bostad åt alla. I stället trängs flera familjer i samma lägenhet. Vidare borde det vara självklart att de som väl har fått uppehållstillstånd ska försörja sig själva. Ur post två”

När flera familjer trängs i samma lägenhet har en social aspekt som inte alls är bra.

Men det har också en ekonomisk aspekt och man bör ställa frågan och få svar på om varje familj kan söka socialbidrag för en och samma hyra?

I så fall kan de söka bidrag på samma hyra många gånger om och det kallar jag bedrägeri.

Men kanske sociala myndigheter redan känner till detta problem men legitimerat det här?!

17. Mackan - 04 maj 2008

Norrland lägg ner förolämpningarna.
bara för astrid inte delar din uppfattning behöver du inte förolämpa henne.

18. Fröken Sverige - 04 maj 2008

Mackan du har rätt. Inlägget är borttaget.

Alla är välkomna hit oavsett åsikter! Men alla ska använda ett vårdat språk och respektera de andra som skriver här.

Att vi tycker olika gör debatten levande och vi får passa oss för att inte börja låta som de vi själva kritiserar.

Go söndag alla!

/FS


Sorry comments are closed for this entry